تعمیرات دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی  ” قطعات مهم “

تعمیرات دستگاه کپی  و قطعات مهم آن را بشناسید و به موقع برای رفع ایرادات و اختلالات آنها اقدام کنید. اقدام به موقع و بهنگام برای بررسی مشکل و رفع آن، تاثیر شگرف و عمیقی در حل اختلال موجود دارد. تعمیرکاران در واحد تعمیرات دستگاه کپی همواره تاکید و توصیه می کنند که دفترچه راهنمای دستگاه خود را به خوبی و با دقت مطالعه کنید و از کیفیت کار دستگاه خود، اطلاع کامل داشته باشید. تنها در این صورت است که می توانید اختلال را به موقع تشخیص دهید و به موقع برای رفع آن اقدام کنید. همچنین هرگز دریافت سرویس های دوره ای و جنرال سرویس های منظم را دست کم نگیرید و از این خدمات در فواصل زمانی معین استفاده نمایید.

تعمیرات دستگاه کپی  “درام”

تعمیرات درام دستگاه کپی یکی از خدمات کاربردی واحد تعمیرات دستگاه کپی است. درام در کیفیت سند چاپی تاثیر به سزایی دارد. این قطعه ظاهری میله ای و استوانه ای شکل دارد و مسئول انتقال تصویر بر روی کاغذ است. درام دستگاه فتوکپی سطحی براق دارد که رسانای نور است و می توان در آن الکتریسیته ساکن ایجاد کرد. اختلال در درام دستگاه کپی همراه با نشانه هایی است که کاربر باید به آنها توجه کند و قبل از عمیق تر شدن ایراد، برای رفع آن وارد عمل شود. یک از این نشانه ها ظهور خطوط و نقاط غیر عادی در سند چاپی است.

تعمیرات دستگاه کپی  “بلید”

داکتر بلید و بلید دو قطعه سخت افزاری در پرینتر و دستگاه کپی هستند. این دو جنسی از لاستیک و ظاهری شفاف دارند که به یک قطعه فلزی متصل هستند؛ تعمیرات بلید دستگاه کپی توسط تکنسین ها و تعمیرکاران متخصص واحد تعمیرات دستگاه کپی انجام می شود. بلید در کارکرد و عملکرد درست دستگاه کپی بسیار مهم و تاثیر گذار است. خراش یا ضربه به بلید و خصوصا به داکتر بلید، کل کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار می دهد. برای تعمیر این قطعه حتما از مراکز معتبر تعمیرات دستگاه کپی کمک بخواهید.

تعمیرات دستگاه کپی “پاور”

تعمیرات پاور دستگاه کپی نمونه ای دیگر از خدمات و سرویس هایی است که توسط واحد تعمیرات دستگاه کپی ارائه می شود. این قطعه وظایف مهم و سنگینی در دستگاه فتوکپی بر عهده دارد. مهمترین چیزی که در سلامت برد پاور دستگاه کپی موثر است، کنترل ولتاژ برق است. عدم کنترل ولتاژ برق به بخش های داخلی دستگاه آسیب های جدی وارد می کند. برد پاور دستگاه کپی اصلی ترین و مهم ترین تامین کننده انرژی مورد نیاز برای عملکرد صحیح دستگاه کپی است. برای اجرای صحیح تعمیرات پاور دستگاه کپی از مراکز معتبر کمک بخواهید.

تعمیرات دستگاه کپی “مین برد”

تعمیرات مین برد دستگاه کپی نیز از سرویس های تخصصی در حوزه تعمیرات دستگاه کپی است. مین برد دستگاه کپی همانند مین برد در سایر دستگاه های الکترونیکی و هوشمند، مسئولیت های سخت و مهمی بر عهده دارد. این قطعه از سایر قطعات حمایت و پشتیبانی می کند. وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. در صورتی که این قسمت از دستگاه شما درگیر اختلال و ایراد شده باشد، حتی به شرط سالم بودن سایر اجزا، دستگاه نمی تواند کار کند، لذا برای تعمیر آن حتما از مراکز معتبر تعمیرات دستگاه کپی کمک بخواهید.

تعمیر دستگاه کپی “شارژ کارتریج”

شارژ کارتریج دستگاه کپی یکی از خدمات اولیه و پر متقاضی است که توسط واحد تعمیرات دستگاه کپی به کاربران ارائه می شود. معمولا کاربران ترجیح می دهند تا جایی که امکان دارد، با شارژ کردن کارتریج دستگاه کپی خود، اسناد را چاپ کنند. شارژ یا تعویض کارتریج وابسته به انتظارات کاربر از دستگاه کپی است. به همین دلیل است که برای شارژ کارتریج دستگاه کپی باید همیشه به این نکته توجه داشته باشید که خرید کارتریج نسبت به شارژ آن هزینه سنگین تری را برای کاربر به همراه دارد، اما تعویض کارتریج با یک نمونه اصل و اورجینال، کیفیت بسیار بهتر و مناسب تری را به ارمغان می آورد. با این حال تصمیم با کاربر است. در واحد تعمیرات دستگاه کپی خدمات شارژ و تعویض کارتریج ارائه می شود.




 

تعمیر دستگاه کپی “فیوزینگ”



فیوزینگ دستگاه کپی تونر را حرارت داده و آن را جهت چسبیدن روی کاغذ آماده می نماید. گرمایی که به کمک فیوزینگ ایجاد می شود به اندازه ای است که در زمان  خروج برگه از دستگاه، می توان حرارت آن را به راحتی احساس کرد. شایان ذکر است، تنها دلیل آتش نگرفتن دستگاه و کاغذ در هنگام کار فیوزینگ، سرعت عمل فوق العاده بالای این قطعه می باشد. فیوزینگ به قدری سریع حرکت می کند که از ایجاد جرقه و آتش گرفتن کاغذ جلوگیری می نماید. به دلایل مختلفی که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، ممکن است فیوزینگ دستگاه کپی از کار بیفتد و موجب بروز اختلالاتی از جمله افت کیفیت چاپ شود. به همین دلیل است که تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و با حساسیت خاصی انجام می گردد. تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی در واحد تعمیرات دستگاه کپی به صورت تخصصی انجام می گردد.

تعمیر دستگاه کپی “کاغذ کش”


کاغذ کش از جمله قطعات مکانیکی بوده و وظیفه ی حرکت دادن کاغذ را بر عهده دارد. بخش های ورودی، میانی و خروجی این قطعه، در فرایند ورود و خروج برگه به دستگاه کپی دخالت دارند. کاغذ کش ورودی یا پیکاپ رولر، کاغذ را به داخل دستگاه کشیده و کاغذ کش میانی، آن را به سمت فیوزینگ هدایت می کند. پس از انجام عملیات تونر ریزی، کاغذ کش خارجی برگه را به بیرون از دستگاه کپی هدایت می کند. در صورتی که  هریک از بخش های کاغذ کش با مشکل مواجه شده  و نتواند به درستی کار کند، برگه برای ورود و خروج به دستگاه با مشکلات جدی رو به رو می شود. بدیهی است که در این صورت شما نمی توانید عملیات کپی را به راحتی انجام دهید.  در صورت بروز هرگونه مشکل در فرایند عملکردی کاغذ کش دستگاه کپی ، باید در اسرع وقت اقدام به ترمیم یا تعویض این قطعه نمایید. ایرادات کاغذکش از جمله رایج ترین ایرادات دستگاه کپی می باشد که توسط متخصصین تعمیرات دستگاه کپی رفع می گردد.


تعمیر دستگاه کپی “قطعات مکانیکی”



عملکرد اصلی چاپ به عهده ی قطعات مکانیکی دستگاه کپی است. در این بخش قطعات به صورت کاملا مجزا اما مرتبط با یک دیگر به انجام وظیفه ی محوله ی خود می پردازند و خروجی مناسبی به کاربر می دهند. در صورتی که در برگه های چاپ شده ، شاهد مشکلاتی مانند افت کیفیت چاپ باشیم ابتدا باید به سراغ قطعات مکانیکی برویم. در صورتی که، عمر مفید قطعات مکانیکی پایان یابد یا به هر دلیل دچار آسیب شوند، اقدام جهت تعمیر دستگاه کپی یک اقدام ضروری می باشد. از جمله قطعات مکانیکی که ارتباط مستقیم با عملکرد دستگاه دارند عبارتند از : کلید خاموش روشن ، پنل اپراتور ، یونیت درایور،  اپتیک ، درام ، یونیت ظهور، پودر سنگین ، یونیت شارژ ، یونیت تغذیه کاغذ، کاغذ کش ، یونیت ترانسفر، هیتر دستگاه فتوکپی و... در صورت بروز مشکل در هر یک از این قطعات، کاربران می توانند از  خدمات تخصصی تعمیرات دستگاه کپی بهره مند شوند.


جنرال سرویس دستگاه فتوکپی




جنرال سرویس دستگاه فتوکپی که بیشتر مختص دستگاه های کپی استوک می باشد، عبارت است از، بررسی تمامی قطعات دستگاه کپی  به گونه ای که همه ی قطعات دستگاه کپی باز شده و پس از بررسی توسط تعمیرکار دستگاه کپی ، تعمیر و یا تعویض قطعه مجددا روی هم سوار می شوند. چنانچه شدت آسیب قطعه بیش از حد بوده و یا به هر دلیلی قابل تعمیر نباشد، همکاران ما اقدام به جایگزینی آن با یک قطعه ی سالم می کنند. برای تعویض قطعات این دستگاه، از نمونه های اورجینال استفاده شده و فرآیند تعویض، توسط کارشناسان مجرب تعمیرات دستگاه کپی انجام می گردد. بدین ترتیب، عملکرد دستگاه کپی مورد نظر تضمین شده و کاربران شاهد بروز مشکلات جدی در آن نخواهند بود.




منبع: کپی ماشین

تعمیرات دستگاه کپی